Kärlek

Vad är kärlek egentligen för människor?


Vad är kärlek egentligen? det finns så många olika kärlek och vad vet man egentligen om kärlek? hmm det har jag alltid undrat.. för till sin partner säger man att man älskar.. men det säger man även till kompisar och familjer.. är det samma älska då? eller e det något annat? när ska man veta vilka man ska säga jag älskar dej till och inte få ett käftsmäll tillbaka?

det finns familjens kärlek som är hur viktig som helst... det finner man alltid en trygg och säker plats att gömma sej om man mår riktigt dåligt.. jag tycker verkligen synd om personer som aldrig har fått uppleva sådan känsla... jag har vart med om de när jag var mindre... och jag tycker synd om människor som har hamnat i fosterfamilj och inte får växa upp i sina biologiska familj men man kan även finna att det e är en mamma och pappa som verkligen tar hand om dej och ger dej rena kläder och mat...

det finns även vänskapskärlek.. men vad e det då? hur vet man att man älskar de bara som kompisar och inget mer? hur vet man det.. för jag vet att de kompisar jag har sagt till att jag älskar det e de personer som står mej närmast och jag skulle kunna mycket för att se att de hade de bra och se till att de inte gick runt och vara ledsna eller något annat... men sedan finns de ju visa som man tror är riktiga kompisar men sedan visar sej vara riktigt falska och sticker kniven i hjärtat och sticker sedan.. det finns människor som gör allt... men hur ska man hindra att något såndant händer? eller är det att de blir rädda när de inser att en person verkligen bry sej om dem?

sedan finns de kärlek till kille/tjej.. men hur vet man då att det inte bara är en kompis du blir "kär" i? hur vet du då att det är extra med just hon/han? pirrar det i magen när du tänker på personen eller är det kanske för att ni har haft sex ihop som man måste bli tillsammans? för sex bygger inget förhållande, sex är mer att man till litar sej på varandra och kan mysa mer... men sex behöver inte vara intimt utan de kan vara räcka med att man ligger och kysser och smeker varandra det e också ett slags sex.. men hur ska man då veta att man är redo att ha sex just med den personen? och inte efter att man har haft det han hon/han sticker?

för mej med kärlek det kan visas på många olika sätt.. det kan visa sej genom att man säger en sak till en person för att muntra upp eller hjälpa till eller säga att handen här finns för att hjälpa dej och hoppas du kan lita på mej det är  vänskapkärlek..

sedan familjekärlek är där man känner sej tryggast av allt och där finns säkerheten om de skulle hända något.. det finns alltid någon som tröstar det kan vara föräldrarna eller syskonen.. eller någon släkting som morföräldrar, farföräldrar eller kusiner eller vad som inräknas i familjen.. det kan även vara ett djur som sitter och lyssnar och tröstar..

sedan finns det riktig kärlek som många kallar de.. men hur vet man då att det är riktig kärlek och inte bara en bluff? hur vet man att man vill leva med den personen för evigt? hur vet man att just den personen har allt... jo många ser bara den posetiva sidan av hon/han och sedan när de inser att det även finns negatviva sidor så lämnar hon/han sin partner och då är det inte riktig kärlek.. jag tycker man båda se både posetivt och negativt för alla har de sidorna och ingen är perfekt liksom..

jag tycker många ska tänka på innan man går in en relation med någon eller med kompisar att man inte ska skada partner/ vän/familj utan man ska tänka sej för väldigt noga. jag vet vad jag känner och vad jag tycker för personer men jag vet inte vad de tycker för mej eller känner utan man ska visa sina känslor tydligen för personer.. om man är arg/ledsen/glad jaa alla känslor ska du visa för personer för det är inte bra att gå och bära på för mycket för man mår inte bra i längden av det..

detta är vad mina åtsikter är sedan kan man ha helt olika och det får man acceptera för en person kan inte vara så som DU just vill utan en person är som den är och är lika unik som vad du är och har lika rätt att leva som vad du har....

många änglakramar Anna


Kommentarer
Postat av: Ida

Hej!

Ingen har väl missat att den finns en hel del männskor som tjänar pengar på sin blogg. Jag är numera en av dem, det kan du också bli. Vad sägs om att få massa pengar inbetalt på kontot i slutet av varje månad?



På denna sida: http://www.plusikassan.se/index.php?advertiser=13099, kan du bli medlem GRATIS, och sedan börja tjäna pengar. Inte presentkort eller poäng som på de flesta sidor, utan rena pengar, som sedan sätts in på ditt bankkonto i slutet av månaden!

Du får även ta del av en hel del olika rabatter på massa olika internet-butiker!

Bli medlem alldeles GRATIS på en gång, och börja tjäna lite extra cash vettja! =)

2009-06-07 @ 22:37:56
URL: http://idabom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0