Tvivel

 Tvivel

har du någon gång känt tvivel? det har jag gjort många gånger men vad ska man göra när man verkligen känner tvivel? jag har undrat länge vad man ska göra när man tvivlar på något? hur ska man veta vad som är sanning och inte ? kan det inte finnas något som kan svara på de åt en men man kan inte be någon heller svara på vad man känner inom se inte ens GUD eller dina föräldrar eller kompisar men ibland kanske det e bra att lyssna på sina kompisar men hur vet man att de har rätt då? och att det inte ge dej fel svar? ...  en kompis sa en gång till mej... lyssna till ditt innre och lyssna på de... men när jag lyssnar så vet jag inte vad svaret är för jag förstår inte vad det menar.. hmm jag undrar så mkt.... som när en kompis tvivlade på kärlek...

det var att hon tvivlade på sina känslor för en person. hon visste inte om de var äckta eller om de bara var falska.. men hon visste inte svaret... men jag sa till henne då... var inte tillsammans med den personen då utan ta en paus och se vart känslorna tar vägen.. men även om hon gjorde de så fortsatte hon att tvivla...

hur ska man göra när man tvivlar egentligen? många säger att kärlek är en svår tvivel... hmm de kan jag hålla med om ibland men jag vet vad jag känner för en person men frågan är om han känner de samma för mej och inte bara är tillsammans med mej för att jag var ledsen när han sa att han tvivlade hur vi skulle ha de... jag e rädd att han har gjort de... men hur ska man förklara för han?  eller så är det bara att han älskar mej men vågar inte att visa det riktigt än... mennär vet man att han är redo att göra de för de kan han ju lika gärna göra när inte jag kanske finns kvar i bilden... hur ska man veta när det är läge att visa kärlek för någon? jag vet vad jag känner och jag älskar verkligen han... men jag är rädd att han ska börja tvivla och lämna mej ensam.. men hur ska jag kunna hindra det.. jag kan inte styra hans känslor för mej.. de kan han bara göra själv...

igår sa en kompis till mej... michelle heter hon.. jag litar jätte mycket på henne men det hon sa igår fick mej att tänka ännu mera vad kärlek är... hon sa att ingen kärlek håller länge nog att man vet inte när ens partner lämnar en ensam ute i världen.. det fick mej att tänka det kanske stämmer i nutiden mer än vad det gjort förr... för de flesta går isär och bildar familjer med olika partnar och man vet inte om ens partner stannar eller går vidare till nästa...

kärlek är ganska svårt att förstå sej på.. man vet aldrig vem som är den rätta/rätte för en... det kan bara framtiden visa oss och man vet aldrig om de är den personen man älskar idag eller om det är en person man träffar om 5 år... man vet inte detta utan man får bara gå och vänta och vara glad och lycklig med den man har nu och se hur länge man håller tillsammans...

men det jag vet idag är att min partner älskar mej... och jag litar på de ord han säger... och jag älskar han över hela mitt hjärta... och jag hoppas att han och jag kommer hålla ihop... även om vi stöter på svåreheter så ska vi hjälpa varandra så mycket det går... jag stötar honom om han är ledsen eller något annat och han gör de samma med mej... jag lyssnar inte vad folk säger om vårat förhållande för jag anser att det han och jag i vårat förhållande och ingen annan ska lägga sej i de... jag lyssnar inte vad folk har sagt... för det är inte de som ska bestämma vem jag ska vara tillsammans med och älska... för jag hoppas han vet att jag älskar han så otroligt mycket och jag är glad att du har kommit hem nu... vi var ifrån varandra 3 veckor och det var riktigt kämpigt.. men idag vet vi att bara vi litar på varandra och vet att jag eller han stannar kvar så vet vi att vi älskar varandra....

kommentera gärna något så man kan hjälpa varandra med det man sitter i... det kan finnas någon som vill ha hjälp och då ska man stå vi varandras sidor och hjälpa varandra så mycket som möjligt.. även om man inte kan hjälpa till med någon så kan man alltid sitta ner och lyssna och räcka en hand som ett stöd... hjälp varandra.. jag hjälper så många som behöver hjälp... det kan räcka med att säga att du är helt unik... hjälp varandra...

många änglakramar Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0