Varför ska man döma människor?

Varför ska man döma folk?


varför ska man döma folk? varför kan man bara inte låta folk vara så som de vill vara.. visst det finns några männsikor som har det svårt som fattiga eller något annat som man bör hjälpa... man borde se till att alla mådde bra och se till att alla hade tak över huvudet eller mat och kläder.. man borde hjälpa fattiga och se till att de kanske får mat och rent vatten som de inte ser varje dag...

vi dömer folk hur de vill se ut och hur de uppträder. jag tycker man ska låta dem vara så som de vill vara och låta de se ut som de vill och inte att man ska döma de efter hur de vill vara.. det är så fel och jag vill kunna stoppa det.. det finns så många exempel att man kan räkna upp.. jag har tagit upp några.. t.ex:

Varför kan inte killar krama killar så som tjejer kramar tjejer för utan att bli kallade bögar? tjejer kan krama tjejer det e inga problem men om DU skulle se en kille som kramade en annan kille så skulle du anta att killen vore bög eller lagt åt fel hål.
 
jag tycker det är fel eftersom världens kan behöva en kram. det e som att det vore fel att krama den man vill krama och att man blir dömd till fel saker då.. jag tycker det är dumt att döma folk efter vad de gör och ser ut.. låt en kille krama en kille liksom vi låter en tjej krama en tjej.. vad e det som är så fel att killar inte får krama killar liksom? jag kan inte förstå de det... kan någon egentligen förklara vad det är som är så fel att en kille kramar en kille och inte att det är fel att en tjej kramar en tjej? hmm jag förstår mej inte på detta men även om de vore fel med det så vore det väl fel att låta en tjej krama en kille?

även en vänskaps kram ska inte få sabba ryckten ibland oss om hur vi är lagda.. även om man vore homosexuell så är man lika mycket värld som om du vore hetrosexuell eller bisexuell.. du e ovasett utsprung eller något annat lika mycket människa för det och lika myket värd som alla andra..
 
det e fel att döma folk som man egentligen inte vet något om i dag..  liksom jag anser att idagens samhälle så är det mycket beroende på om du e utlänsk, svart, eller ovasett så är du en människa som är bra att leva och du har något som du ska full föra här i världen...

även om du är fattig eller rik så är du lika mycket människa för det och se på alla barn och vuxna som kanske inte får mat varje dag eller rent vatten eller ens tak över huvdet på natten. jag tycker man borde göra något åt de och se till att även de fattiga kan få ett bra liv så som DU och jag får...

liksom så som krig.. det är p.g.a. att de kan inte acceptera att man har kanske en annan religion utan måsta ha en sån som just det landet har... varför ska man just kriga ? varför kan man bara inte acceptera att alla är olika... hur skulle världen se ut om alla var just som DU eller som jag... jag tycker man borde acceptera att alla är olika men ändå så unika och man ska vara rädd om att det är så.. för det skulle inte vara roligt om alla var som just en person... hur skulle världen se ut då? det har jag alltid undrat..

om ni kommer på något mer man kan ta upp om just varför man dömer folk så gärna ta upp de så kan man snacka om de så kanske man kan hjälpa varandra och se till att alla runt omkring en har det så bra som möjligt... jag tycker man ska göra det... hoppas någon mer håller med mej..

många änglakramar // Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0