Kärleks dikter

vad vore livet utan vänskap?

vad vore livet utan kärlek ?

vad vore livet utan familj?

vad vore livet utan kyssar?

ett udda liv jämtför med vad de ska vara

man ska ha ett lyckligt och glädjande liv.

och det har jag med dig


jag är ledsen att ha sårat dig

jag är ledsen för att du är ledsen

vill inte att du ska vara ledsen

jag vill att du ska vara lycklig när du är med mig

om det är något du vill ha hjälp med säg de då

jag ställer upp för dig och jag hjälper dig

om jag visste att du en dag skulle dö så skulle jag göra vad som helst för att stoppa det.

vill inte förlora dig, jag älskar dig

 


mitt kära hjärta

mitt underbara hjärta

hur ska man beskriva en sådan underbar känsla som till dig?

det finns inga ord som går att beskriva jag önskar jag kunde göra det men frågan är hur ska jag lyckas

jag hoppas verkligen du förstår hur mycket du egentligen betyder för mig?

om du inte kan förstå det så vet jag inte vad jag ska göra.

försöker bevisa det varje gång jag ser dig och pratar med dej.

hoppas du en vacker dag ska kunna förstå mig.

älskar dig mitt underbara hjärta.

 


Someone loves one

Someone loves two

But who loves me?

I love you


 

Längtan efter dig är oändlig

Varje vecka jag är utan dig som 1 år

Varje dag som går känns som 1 vecka

Varje timme känns som 1 dag

Varje minut känns som 1 timme

Varje sekund känns som 1 minut

Hur länge ska man behöva känna sådan längtan.

Det besvisar bara mina känslor för dig.

 


Vad skulle ett liv utan dig vara?

Helt onödigt liv att leva

Man skulle aldrig kunna känna sig trygg och säker

Som jag gör med dig.

Jag önskar bara jag kunde vara med dig jämt och få en sådan känsla

Jag längtar tills vi flyttar tillsammans där vi kan tillbringa all vår kärlek till varandra

 


Jag gav dig en stor röd ros

du log och sa : varför fick jag en plats ros?

Jag svararade och sa : så länge den blommar så länge ska mitt hjärta slå för dig i all evighet

 


En flicka sitter på en klippa med en kille. Han ser att tjejen verkar ledsen och ser sedan att en tår rinner sakta ner för hennes kind som sedan faller ner i havet. Han undrar vad det som har hänt:

-       Varför sitter du och gråter? Undrar han förtvivlat. Hon svarar

-       Jag gråter inte. Jag är bara så otroligt lycklig att jag är tillsammans med en  sådan underbar kille som dig.

-       Men det är väl inget att fälla tårar för. Svarar han

-       Ne jag vet detta men en sak ska du veta, så länge du inte kan hitta just denna tår som rinner på min kind i havet så länge kommer jag stanna kvar hos dig. Det är därför mina tårar rinner de är för jag är lycklig tillsammans med dig. Mitt hjärta slår endast för dig. Säger hon med gråten i halsen. Killen svarar

-       Jag älskar dig,. Kommer aldrig lämna dig. Samtidigt kysser han henne på munnen. Hon svarar då:

-       Jag älskar dig!

 


 

Kärlek är att

¤ tycka om

¤ hålla ut

¤ hålla vid

¤ hålla med

¤ hålla tillsammans

 

Så fråga är:

¤ får jag behålla dig?


 

to believe in yourself is as important to believe in your future

without a future, there is no past or present

by taking a step forward, by smiling to tomorrow

will make you more human than anyone else

never doubt yourself or your feelings

they are unique and special

trust what your heart says, for tomorrow will bring something more than just a smile

 


(Den svenska översättningen)

att tro på dig själv är lika viktigt som att tro på din framtid

utan en framtid, finns det ingen gårddag eller idag

att ta ett steg framåt, att le åt morgondagen

gör dig mer till människa än någon annan

sluta inte tro på dig själv eller dina känslor

de är unika och speciella

tro på vad ditt hjärta säger, för morgondagen kommer att ge dig mer än bara ett leende



 

Du har många röster omkring dej men du måste lyssna till din inre röst vad du känner och tycker det kan ingen annan avgöra åt dej utan det kan bara du själv gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0