hur känns de?

Hur känns det att bli gravid? Hur känns de innan man verkligen känner av att det är någon som lever inom en som växer och blir till en människa i magen?? Hur känns det att när man tar ett G-test att det visar positivt?? Hur kommer människor och ens vänner runt en reagera att man skaffar en bebis till??

Undra vad den mesta tanken är under tiden innan man får reda på svaret… undra hur man kommer se ut om det blir en han eller hon..  min största tanken är om man klarar av att känna känslan i magen.. om man verkligen är redo för att klara av att föda en ny människa i den stora världen.. om man lyckas bli en bra förälder.. om man kommer leva ihop med den killen som blir pappan till barnet.. om det blir 1 eller 2 eller 3 eller något när man kommer till undersökningen första gången.. hur kommer den kännas i livet i 9 månader innan man ska åka in till förlossningen för att föda?? Hur kommer de kännas när man ligger och ska börja krysta och tills slut efter ett par timmar eller dygn att man får se den underverk som har växt och levt i en i 9 månader..  man vill ju vara en sån bra förälder som möjligt till barnet som kommer till världen.. tänk om man inte lyckas då?? Tänker om man sviker den man lever med och barnet.. eller att något annat händer…

Hur kommer det sig att man inte alltid kan bli gravid?? Beror det på en själv att man tänker negativa tankar typ som att man inte kan bli gravid eller om man oroar sig för typ missfall eller att killen som är pappan ska lämna än?? Jag önskar jag kunde få svar på alla frågor och tankar runt att bli gravid men frågan är ju också vem ska man fråga för att just kunna ge en rätt svar som man verkligen vill höra??  Eller tänk att man inte kan bli gravid utan gör killen väldigt besviken som man lever med som verkligen vill ha en familj.. och att man inte kan ge honom det?? Hur kommer han reagera, kommer han lämna en eller kommer han stanna kvar?? Tänk om man inte göra honom lycklig.. tänk om man kommer såra honom resten av livet genom att inte kunna ge honom det han verkligen vill ha med en..

Jag är jätte rädd att jag inte kan bli gravid.. är rädd att inte kunna skaffa familj eller få några egna barn.. utan får leva utan att ha barn bredvid mig.. kunna få känna på hur det är att vara gravid.. känner en underbar känsla som växer i magen för varje vecka den utvecklar sig till att bli en ny människa.. kunna få ligga i en förlossnings sal och känna smärtan och krysta för att få en ett barn till världen..  är rädd att aldrig kunna få känna denna känslan.. men tänk om jag blir gravid men bara får missfall eller att det händer något allvarligt med bebisen som finns i magen.. eller något annat allvarligt skulle hända.. hur kommer man ta det som person själv?? Hur kommer den killen jag lever med och som är pappan att reagera??

Jag hoppas att mina tankar kan försvinna och att jag kan börja tänka positivt om att kunna bli gravid.. jag har världens underbaraste kille som jag verkligen älskar av hela mitt hjärta.. som jag vill bilda familj med.. få massa barn med.. kunna leva tillsammans i alla dagar, månader och år som man får uppleva tillsammans.. men de kanske tar tid att kunna bli gravid efter att ha ätit p-piller i ett antal år.. så kroppen ändrar sig efter man fått i sig alla hormoner..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0